lørdag den 11. maj 2013

49 dage tilbage...

Hej alle,

Har tænkt længe over hvad der skal ske med mig når vi stopper på efterskolen om 49 dage. Det er sindsygt at der allerede er gået 9 måneder og nu er der kun (ca.) 1 måned tilbage... På det her tidspunkt sidste år, havde jeg allerede mødtes med dem fra efterskolen 2 gange. Der var ingen af os som kunne vente til at vi skulle starte d. 19 august 2012. Tror der var flere af os som talte ned hver dag. Der var flere ''komsammen'' i løbet af sommerferien og man lærte hvergang nogle nye at kende. Min sommerferie gik rigtig hurtig, da jeg som jeg plejer at være, var i grækenland i en måned. Da vi kom
hjem var der tre dage til at vi skulle starte på efterskolen.

De tre dage gik godt nok meget hurtigt og det var allerede d. 19 nogle dage efter. Jeg husker da vi havde pakket bilen og traileren, at tiden gik meget langsomt. Jeg kunne slet ikke vente med at komme der ned, møde min roomie, se mit værelse, pakke ud , og sige hej til hele min kontaktgruppe igen.
Det første sjove som skete var at Astrid og jeg, fandt ud af vi skulle bo lige over for hinanden. Det var så sjovt da vi fandt ud af det, vi stod bare og råbte over til hinanden. de to første uger var introuger, hvor man i de første dage lærte sin kontaktgruppe at kende, og senere blev man blandt rundt hele skolen.

Da vi havde været på skolen i godt en måned, skulle vi på teambuilding tur. Det var pisse hyggeligt, den fik rystet hele skolen sammen på forskellige måder. Vi var på Kongensøre som ligger lige ud til vandet. Vi sov i en skov (hvilket jeg aldrig før har prøvet) to nætter. Ud over det lavede vi en masse ting, som vi skulle udføre som et hold.

Juletiden på slottet er nok noget jeg aldrig glemmer. Der var julekalender som udfordringsholdet skulle stå for. Det var super sjovt. Og detsuden var det d. 1 december vi fik den første sne. Jeg har aldrig set noget så smukt. Der blev kastet med sne hele tiden og tror aldrig jeg har fået så meget sne på en måned, som jeg fik. I December måned havde vi også terminsprøver, hvilket jeg aldrig før har haft.

I Januar skete der to meget store ting. Jeg blev nemlig kærester med Victor der. Også skulle vi på skituen. Den tur var noget jeg havde set frem til lige siden jeg blev meldt ind på skolen. Og jeg var klart ikke skuffet da vi kom hjem. Også selvom jeg første dag faldt og forstuvede mit knæ. Jeg havde egentlig ikke svært ved at stå på ski, det var faktisk overraskende nemt! Jeg holdte en dag fri fra ski og stod på ski de sidste to dage stod jeg på ski. Sidste dag stod jeg på rød, hvilket jeg er meget stolt over. Vi var inden turen blevet delt op i ski hytter på kryds og tværs af kontaktgrupper. Man var ca. 10 i hver hytte, her skulle man selv lave mad, gøre rent og stå op selv. Nå vi så skulle stå på løjperne, var vi også delt op i ski hold, hvor man var tre sammen, hvor den ene var rigtig god, en anden havde prøvet det før, og den sidste var begynder. På det hold jeg var på var jeg begynder og blev så ''trænet''. Vi skulle være på de hold om formiddagen og eftermiddagen måtte vi bare køre rundt som vi ville. Det endte med at jeg næste hver dag kørte rundt med, min ski lærer Ulrik (som er Victors gode ven), Victor og Catja. Både Victor og Ulrik er rigtig gode til at køre på ski og har gjort det siden de var små. Mens Catja og jeg var nybegyndere. Det var utrolig sjovt at køre sammen med dem.

Som alle 10'ende klasser skal, skal de skrive OSO og det skulle vi selfølgelig også. Den fyldte godt nok meget, vi sad i fire dage fra 08:30 til 14:15 og skrev og skrev. Vi har lige fået den tilbage og vi fik et flot 7 tal.

Lockouten har vi også haft i år, den har fyldt meget hos os alle. Men det var en hyggelig tid på skolen, hvor vi fik lavet noget andet end skole. Den måned mindede lidt om introugerne.

Nu, sidder jeg her hjemme og tænker på at der kun er sølle 49 dage tilbage sammen med nogle mennesker jeg holder utrolig meget af. Jeg kan ikke tænke på hvordan vores dimension bliver, for det er der hvor vi skal sige farvel til hinanden og sige tak for et godt skoleår. Jeg har fået så meget ud af de her skoleår. Jeg føler at jeg er blevet ældre, ikke kun udenpå men også indeni. Jeg har fået en masse gode venskaber. Det her skoleår, har som i kan se været fyldt med en masse gode minder, minder som jeg vil huske for altid. Det er ikke alle som har råd til at komme på efterskole. MEN plag jeres forældre om at komme på efterskole, det er noget af det bedste jeg nogensinde har bedt min mor og far om. JA jeg ved hvor dyrt der er for de familier som måske ikke lige kan få det hele til at hænge sammen der hjemme. Men så spar slev penge op så DU kan hjælpe til med at betale opholdet på efterskolen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar