søndag den 31. marts 2013

Sommer hvor er du??!!

Hej alle,

Jeg er helt sikker på at jeg ikke er den eneste som savner sommeren helt vildt meget. I sommerferien var jeg på Kreta i en måned, selv om det var rigtig lang tid, så nød jeg det rigtig meget. Jeg oplevede nogle ting som jeg aldrig har lavet før. Jeg var bl.a. oppe i bjergene (det har jeg så prøvet før) men vi kørte rundt til forskellige små byer, købte små lokale ting. Samfundet i de små byer i bjergene er helt anderledes, der er næsten ingen mennesker. Min mor og jeg kørte igennem en by, og lige pludselig så jeg et appelsin pakkeri (altså der hvor de pakker appelsiner til verden). Vi stoppede og gik hen og kiggede, vi spurgte så på græsk om vi ikke måtte tage nogle billede, det fik vi lov til. Da vi så var færdige og sådan, så sagde hun at vi ikke måtte gå.. For vi skulle lige have nogle appelsiner, ikke nok med vi fik nogle, vi fik 10 kg. vi takkede mange gange og køre videre. Så begyndte vi egentlig bare at køre hjem for det var 45 grader varmt. Men vi syntes godt lige vi kunne køre lidt mere. Vi kørte ud til en tysk kirkegård, hvor der var en super flot udsigt, på kirkegården ligger der tyske soldater som døde under 2. verdenskrig. Vi var ude at sejle en af de sidste dage vi var der, det var utrolig hyggeligt, da det er nogle af vores venner som ejer den. Vi sejlede rundt om den ø som bliver kaldt for gedeøen (det gør den fordi der er nogle geder på øen som kun findes der) Vi stoppede for at svømme lidt rundt, vandet der ude er helt klart og er en smule koldere. Der var der en masse fisk, men da jeg er bange for fisk, så nærmede jeg mig dem slet ikke, på nogen måde.. Det var nogle af de ting jeg lavede, det lyder ikke af ret meget når vi var der i en måned, men min familie og jeg havde brug for at komme væk fra kulden og hjem til varmen. Vi tog det stille og roligt med ting vi ville lave.

Her er nogle billeder fra Kreta

Jeg var ude at prøve dette, det er nok noget af det sjoveste jeg har prøvet

Fra turen i bjergene, den appelsin juice smagte himmelsk!!

Haha, ja der findes blæksprutter i Grækenland (fra bådturen)

Små fisk som gik amok (fra bådturen)

Udsigten fra kirkegården

Fra turen i bjergene, super klassisk for Kreta

Appelsin pakkeri, ikke særlig stort

Appelsinerne vi fik 

Det her billede er fra havnen i Chania, den er super smuk om aftnen

Fra vores bådtur

Her er den/de geder som bor på gedeøen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar