fredag den 5. april 2013

Konfirmation - Trin for tin med tips og det hele

Hej alle,

Ved ikke om der er nogle som snart skal konfirmeres. I hvert fald vil jeg give nogle gode tips til den store dag.

Nr. 1 Plej din hud - Begynd at pleje din hud en måned før eller nogle uger inden alt efter om du har en hud som er irriteret, normal hud eller bumset hud. Det er meget forskelligt hvor lang tid du skal bruge, men kun dig kender din hud bedst. Husk også at smøre dig ind i cream dagligt (hvis du ikke allerede gør det) op til din konfirmation. Det er lidt kikset at se på et par tørre arme eller ben.

Nr. 2 Kjolen skal sidde perfekt - Ja husk at prøve din kjole en gang imellem. selfølgelig behøver man ikke at have kjole på, for man skal vælge det man føler sig mest sig selv i. Til min konfirmation valgte jeg kjole. Min kjole sad perfekt da vi købte den, men dagen inden min konfirmation havde jeg tabt mig 7 kg. over længere tid og min kjole var derfor blevet for stor... Da der var så lidt tid tilbage inden jeg skulle have den på, kunne vi ikke gøre noget. Min kjole var stropløs, så jeg gik og holdte den oppe hele den dag jeg havde den på... Jeg var super ked af at jeg skulle gøre det, men det var jeg jo nød til.

Nr. 3 håret - Selv var jeg rigtig i tvivl om hvordan mit hår skulle sidde.. Så begynd i god tid med at finde ud at sådan noget. Kig evt. på billede på google. Mit hår blev meget enkelt, men jeg kunne rigtig godt lide det.

Nr. 4 smykker - Man behøver selfølgelig ikke at have smykker på, men det er altid fint. Selv havde jeg min farmors bryllups halskæde på, mest fordi jeg ved hvor meget den betyder for hende, men også at se mig med den. Min farmor bor i grækenland, hun kunne ikke komme til min konfirmation fordi hun ikke må flyve. Min farmor var til min konfirmation 86 år. Jeg er sikker på at hun ikke kommer til at opleve mit bryllup hvis jeg skal giftes. Derfor valgte jeg at tage den halskæde på. Den passede nemlig også godt til min kjole.

Nr. 5 Sko - Højhælet, ballarina, sneksers, converse eller bare tær? Jeg var selv i verdens største dilema om hvilke sko jeg skulle have på. Jeg ELSKER sko og overvejede flere gang om der skulle indgå sko skift til min konfirmation. Det hele endte dog med et par ballarina sko uden tå. De var i noget silke lignende stof og var super flotte, de var i farven let rosa. Selv fandt jeg mine sko i god tid, for jeg er som person en som godt kan lide at have styr på tingene. Det kan være en god ide at finde dem i god tid. HUSK at vælge nogle sko som du kan gå rundt i en hel dag, ellers bliver det lidt øv.

Nr. 6 Make-up - Hvordan ens make-up skal være er meget forskelligt fra person til person. Jeg ville godt have den meget enkel så jeg havde bare en let øjenskygge på øjnene og mascara på.

Nr. 7 Deo, deo, deo - Yes huuuuusk deo inden du går ud af døre når du skal hen til kirken. Der er bare ikke noget værre end at lugte af sved på sin store dag.

Nr. 8 Hvad kan man ønske sig - Man kan jo ønske sig en masse ting. Selv ønskede jeg mig penge til et nyt objektiv til mit kamera. Marguerit smykker er næsten altid et hit hos konfirmander, Spinning ringe er også altid et hit, gavekort til diverse butikker, ny mobiltelefon, en computer, en cykel, oplevelser, rejser, tøj, make-up, møbler - Det er kun fantasien som sætter grænser.

Min store dag: Jeg blev konfirmeret d. 22 maj 2011 på østerbro. Jeg blev vækket kl. 7 om morgnen fordi, jeg skulle op og i bad for at kunne sætte mit hår. Vi skulle være i kirken kl. 10. Jeg satte mit hår, lagde min make-up så tog jeg kjolen på, inden da havde jeg selfølgelig spis morgen mad. Vi tog så afsted til kirken. Der blev jeg så konfirmeret og det tog vel en time. Så da jeg kommer ud af kirken er min første overraskelse der holdte nemlig en Mustang (altså en virkelig flot bil) og ventede på mig og min veninde som skulle med til festen. Vi blev så kørt ud til festen, men det startede først kl 13. Så vi traskede rundt og lavede de sidste ting. Gæsterne kom, vi spiste en masse god mad og jeg fik en masse gaver.


Her kan man se min kjole, dog ikke helt alle detaljerne. På brystet er stoffet af tyl, på tyllet er der glimmer, som gav effekt af små diamanter. Under bryststykket, siddet et lille silke bånd, med en lilla rose. Som i kan se var min kjole ikke hvis, men en form form creamfarvet. Mine sko var næsten samme farve som kjolen, men lidt mere rosa. Fik rigtig mange komplimenter af andre i kirken om at jeg havde den flotteste kjole på hele konfirmations holdet. 

Her er jeg lige kommet ud af kirken, og ha fået en rose. Her kan man også se hvordan mit hår sad, det var kun sat op i den ene side. 

Endnu et billede af håret. 

Bordene var sat som i en hestesko. Det syntes jeg nemlig så pæneste ud. Alt var lilla, blomster, servietter og lys. Kun fordi jeg havde en lilla blomst på min kjole. 

Gavebord er også vigtigt at have. Hvor skal man ellers stille alle gaverne? Jeg fik bl.a en ny mobiltelefon, en rejse til Irland, en masse penge, make-up og neglelak.  

Tilsidst håb på godt vejr! Min dag startede med solskin, så da vi kom ud af kirken var det overskyet, da jeg var kommet ind i den bil jeg skulle køres i regnede det, da jeg nåede frem skinnede solen og det blev ved indtil omkring kl 18, så regnede det rigtig meget og da klokken var omkring 22 så himlen sådan her ud. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar