onsdag den 24. april 2013

Sangtræning - Lockoutsang - Holbæk - Den Blå Planet - Fisketorvet

Hej alle,

Der har været lidt stille her på bloggen de seneste dage.. Har ikke kunne finde tid og stilhed til at kunne sætte mig ned og skrive noget til jer. Men nu skal i da høre hvad vi har lavet på efterskolen mandag, tirsdag og onsdag.

Mandag: Mandag startede vi med at skulle have samling, men det blev godt nok en laaaang samling. Vi fik nemlig af vide at vores alle sammen Hanne (hun er oldfrue på efterskolen) har skrevet en sang til lærerne fra os. Den hedder lockoutsangen. Anne (vores forstander) syntes at vi lige skulle varme vores ''smukke morgen stemmer'' op, så vi startede ud med at varme op, synge en sang som hedder vi har et slot (den er skrevet lige til vores skole) efter det begyndte vi at synge den her lockoutsang. Den overraskede mig lidt, fordi det er faktisk en ørehænger, ved ikke lige hvad det var der gjorde det, men det er det bare. Stort set alle gik rundt og nynnede og sang den hele dagen. Efter det snakkede både Anne og Jannick om deres liv. Senere fik vi bare fri til at gøre hvad vi ville.

Tirsdag: Tirsdag fik vi af vide, at vi skulle mega tidligt afsted til Holbæk. Vi blev kørt til Holbæk i nogle busser, skolen havde lejet. Så skulle vi mødes med lærerne i Holbæk. Vi sang så den sang som vi dagen før havde øvet, de blev alle rigtig glade, og en af dem fællede vidst også en tårer. Da vi havde sunget sangen to gange, og  da en del folk havde dyttet, og råbt at det var godt at vi gjorde det. Fik vi fri, og fik lov til at gå rundt i Holbæk, Catja & jeg gik rundt sammen med Victor og Wessel, senere kom Ulrik og Simon så også. Tror måske vi brugte en time inde i BR legetøj fordi de ikke kunne bestemme sig for hvilken vandpistol de skulle have. Ikke nok med det skulle det hele i butikken jo også lige prøves. Senere blev vi så kørt hjem til skolen igen, hvor vi bare kunne lave det vi ville.

Onsdag: Idag har vi været på den blå planet. Jeg må nok indrømme at jeg er lidt skuffet. Der er helt sikkert nogle som har kørt det lidt for meget op omkring at det var så fantastisk som det nu ikke er. Jeg er for det første rigtig skuffet over at der ikke var nogle pingviner... Vi gik rundt og ledte efter de her pingviner i måske en time, men vi kunne ikke finde dem.. Det viste sig så at der ikke var nogle pingviner... Har aldrig været så skuffet over at ikke kunne finde sådan et sødt dyr... Ikke nok med det, så syntes jeg ikke at det var spændende, det kan måske godt have noget at gøre med at jeg er bange for fisk. Dog var der noget jeg godt kunne lide, det var nemlig at de forskellige akvarier var delt op i verdensdele. Så alle fiskene fra arktisk var et sted og sådan var det over alt. Noget andet som var godt var at se den kæææææææmpe kolosale rocke (en haj) som var der. Den var virkelig gigantisk. Det var meningen at vi skulle være der i to timer men så lang tid tog det ikke at gå rundt der inde, så vi gik udenfor og sad nede ved vandet på nogle sten. Da det så var tid til at komme tilbage busserne, kørte de os til DGI byen, hvor den der skulle hjem så kunne tage hjem og dem der skulle med tilbage til efterskolen bare skulle være i bussen igen kl 17. Selv tog jeg på fisketorvet for jeg havde en aftale med min veninde. Vi gik rundt der inde i nogle timer og senere tog vi så hjem til mig. Nu er jeg bare hjemme og glæder mig til at sove længe imorgen!!

Mine mål for imorgen er at havet løbet en tur på omkring 5 km. og så træne lidt der hjemme.

Her er nogle billeder fra de sidste tre dage, de er bare rodet lidt sammen:

Den blå planet

Den store rocke

De her fisk, var nu meget underholdene. De lavede ikke andet end at svømme rundt og rundt. Jeg overhørte en af guiderne som sagde at hvis man nu tager en tilfældig fisk, så ved man at den følger efter de fisk som er ved siden af den og foran den. Sådan gjorde alle fiskene. 

Jeg kan rigtig godt lide sæler syntes de er så søde og så er de også underholdende. 

Piratfisk er der også, de spiste bare hianden. 

Her er find nemo's ven, som starter med D, kan bare ikke huske hvad den hedder. 

godt nok forstår jeg ikke hvorfor der var frøer når der ikke var pingviner!! 

Her er lidt udsigt fra hvor vi sad, jeg har faktisk fået sol af at side der. 

En af skolens sangmapper, det er dem vi bruger til morgensamling hver dag. 

I tølløse har vi nogle fantastiske solnedgange 

Vores dejlige voldgrav hvor tons hopper i

Victor og jeg, foran slottet - emma burde være paparazzi fotograf 

Endnu en solnedgang 

En til 

Det her er også fra den blå planet 

Dette er også fra idag hvor jeg var på fisketorvet, vi stoppede lige på joe & the juice

Da vi var i Holbæk havde vi også plakater med, hvor der stod ting om lockouten 

Flere stemningsbilleder 

Nogle af vores dejlige lærer, de fik en rose hver, fordi der er torne på men samtidig er den smuk 

NU VIL JEG SLAPPE AF! godnat 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar